Cum functioneaza

Home Cum functioneaza

Cum functioneaza

Instalatia GPL pentru autoturismele cu injectie secventiala de benzina de tip MPI, sunt foarte simplu de utilizat. Motorul va porni intotdeauna pe benzina urmand ca dupa ce temperatura lichidului de racire va ajunge la 35-40 grd celsius autoturismul va comuta automat pe GPL. In momentul in care cobustibilul GPL se va termina autoturismul va comuta automat pe Benzina, utilizatorul fiind avertizat sonor si vizual. Vom putea vizualiza intotdeauna nivelul de GPL din rezervor indicatia fiind aproximativa avand in vedere ca in rezervor vom avea ata gaz lichid car si in stare de vapori. Vom putea intotdeauna sa comutam si manual intre combustibili GPL/Benzina printr-o simpla apasare a comutatorului aflat la bord. Este indicat ca dupa 15.000km sa ne prezentam la revizia periodica unde se vor schimba cele doua filtre de GPL, se va face o diagnoza computerizata a instalatiei GPL si se vor inspecta toate componentele acesteia. Consumul de GPL al autoturismului va fi cu 10% mai mare decat consumul de benzina astfel economia va fi de aproximativ 40% iar in functie de pretul carburantului poate varia. Pretul unui L de GPL in medie in ultimi 10 ani a fost cu 50% mai ieftin decat un L de benzina.

Instalatia GPL pentru autoturismele cu injectie directa de benzina de tip FSI, TFSI, TSI sau GDI este o instalatie de ultima generatie la fel ca si in cazul injectie secventiale va porni intotdeauna pe benzina urmand sa faca trecerea automat la GPL cand lichidul de racire va ajunge la 35-40 grd celsiu. In plus la instalatia GPL pentru injectie directa vor aparea in timpul functionarii cu GPL si cateva cicluri de injectie de benzina necesare pentru a pastra in buna functionare injectoarele de benzina. Comutarea de la GPL la Benzina si invers se va face automat la pornire, atunci cand se termina GPL-ul sau cand realimentam cu GPL la fel ca in cazul motorizariilor MPI. Totodata comutarea se poate face automat prin simpla apasare a comutatorului GPL de la bord. Revizia instalatiei auto GPL este necesara la fiecare 15.000 de Kilometri.

Consumul de carburant in cazul instalatiilor pentru injectie directa va fi unul mix in functie de tipul instalatiei poate ajunge la 95% GPL si 5% Benzina din consumul real al autoturismului pe benzina in cazul instalatiilor mai performate cum ar fi Prins. Instalatiile GPL pentru motorizarile mai vechi cu carburator sau mono injectie vor porni intotdeauna pe benzina si se pot comuta de la benzina la GPL si invers manual in cazul celor pe carburator ia la injectie monopunct comutarea se poate face si automat. Consumul de carburant pe GPL este cu 20% mai mare fata de consumul de benzina al autoturismului.